Τρεις ημέρες έμειναν για τη μεγάλη συναυλία στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο προς τιμήν του σερ του ελληνικού τραγουδιού Γρηγόρη Μπιθικώτση, με τον τίτλο «Αξιος εστί». Καθώς έχουν συμπληρωθεί 20 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου ερμηνευτή, στις 17 Σεπτεμβρίου, σε μια αξέχαστη βραδιά, σε σκηνοθεσία – καλλιτεχνική επιμέλεια καθώς και παρουσίαση Λάκη Λαζόπουλου, πολλά και σπουδαία ονόματα του πενταγράμμου θα τιμήσουν με την παρουσία τους τη σπουδαία διαδρομή αυτού του μεγάλου καλλιτέχνη, ο οποίος με τη συγκλονιστική φωνή και τη δωρικότητα στη χροιά της χάρισε στο ελληνικό τραγούδι μερικές από τις σημαντικότερες στιγμές του, σε συνεργασία με τους σπουδαιότερους Ελληνες συνθέτες.

Στη συναυλία θα εμφανιστούν αλφαβητικά οι Θέμης Αδαμαντίδης, Μελίνα Ασλανίδου, Πέτρος Γαϊτάνος, Χρήστος Δάντης, Πέγκυ Ζήνα, Γιάννης Ζουγανέλης, Γιάννης Κότσιρας, Κώστας Μακεδόνας, Ρένα Μόρφη, Δημήτρης Μπάσης, Γιάννης Μπέζος, Γρηγόρης Μπιθικώτσης, Πίτσα Παπαδοπούλου, Αντώνης Ρέμος, Στέλιος Ρόκκος, Ηρώ Σαΐα. Μάριος Φραγκούλης και Κώστας Χατζής, ενώ τιμητικά θα συμμετέχει και ο Σταύρος Ξαρχάκος. Μαέστρος της συναυλίας θα είναι ο Νίκος Στρατηγός, σολίστ στο μπουζούκι θα είναι ο Μανώλης Καραντίνης και στις χορωδίες θα δούμε τις ομάδες «Ρυθμός» και «Πλειάδες», ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η βραδιά θα έχει φιλανθρωπικό χαρακτήρα, καθώς μέρος των εσόδων θα διατεθεί στη «Φλόγα», Σύλλογο Γονιών – Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια.
Στην καριέρα του ο Μπιθικώτσης συνεργάστηκε με τους σημαντικότερους Ελληνες σύνθετες, ποιητές, στιχουργούς και γνώρισε μεγάλη καλλιτεχνική αποδοχή, αποκτώντας το προσωνύμιο «ο σερ». Ηταν ο πρώτος Ελληνας τραγουδιστής που ηχογράφησε μελοποιημένη ποίηση. Θεωρείται ευρέως ένας από τους σημαντικότερους ερμηνευτές στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού. Γεννήθηκε στο Περιστέρι Αττικής, στις 11 Δεκεμβρίου 1922, με καταγωγή από την Κάρυστο. Ηταν το μικρότερο παιδί της φτωχής οικογένειας του Ιωάννη και της Τασίας Μπιθικώτση. Πρωτότοκος ήταν ο Χρήστος και ακολουθούσαν η Κοντιλιώ, ο Γιώργος, ο Κώστας και τελευταίος ο Γρηγόρης. Εργάστηκε αρχικά ως υδραυλικός και παράλληλα έπαιζε κιθάρα.

Στα Δεκεμβριανά κρυβόταν σε πηγάδι, στο σπίτι του, στο Περιστέρι της Αθήνας, αργότερα πήγε φαντάρος το 1945 μέχρι το 1947, όπου συμμετείχε στην ορχήστρα της Μακρονήσου, με σκοπό την ψυχαγωγία των αξιωματικών. Ως συνοδός στρατιώτης κρατουμένων, σε μεταγωγή αριστερών το 1948 γνώρισε τον Μίκη Θεοδωράκη, με τον οποίο συνεργάστηκε. Ο Μπιθικώτσης μπήκε στη δισκογραφία το 1949 σε ηλικία 27 ετών ως συνθέτης με το τραγούδι «Το καντήλι τρεμοσβήνει» σε στίχους Χαράλαμπου Βασιλειάδη. Συνέθεσε περισσότερα από 200 τραγούδια, πολλά από τα οποία έγιναν μεγάλες επιτυχίες, όπως τα «Του Βοτανικού ο μάγκας», «Σε τούτο το στενό», «Επίσημη αγαπημένη», «Τρελοκόριτσο», «Στου Μπελαμή το ουζερί», «Ενα όμορφο αμάξι με δυο άλογα» και πλήθος άλλων. Η συνεργασία του με τον Μίκη Θεοδωράκη (τον οποίο γνώρισε ενώ ο Θεοδωράκης στελνόταν εξόριστος στη Μακρόνησο, και ο Μπιθικώτσης υπηρετούσε ως στρατιώτης μεταγωγών) αλλά και με τον Μάνο Χατζιδάκι «γέννησε» τα καλύτερα ίσως τραγούδια του. Με την ερμηνεία του στον «Επιτάφιο» του Γιάννη Ρίτσου και μελοποίηση του Μίκη Θεοδωράκη χάραξε νέους δρόμους στο λαϊκό τραγούδι.

Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η ερμηνεία του στη μελοποίηση του ποιήματος «Το Αξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη από τον Μίκη Θεοδωράκη. Ο τραγουδιστής ήταν ιδιαίτερη προσωπικότητα. Οταν κάποτε ρωτήθηκε γιατί επέλεξε να δώσει στον γιο του το ίδιο όνομα με εκείνον, απάντησε: «Γιατί, όταν μια μέρα πεθάνω, θα ήθελα να επιστρέψει μετά την κηδεία στο σπίτι ένας Γρηγόρης Μπιθικώτσης». Στην κηδεία του είχε επιλέξει και το τραγούδι με το οποίο θα τον αποχαιρετούσαν, το «Ενα όμορφο αμάξι με δυο άλογα», το οποίο ακούγεται ως εξής: «Ενα όμορφο αμάξι με δύο άλογα / να μου φέρετε τα μάτια μου σαν κλείσω…» Αυτό έγινε και στην πραγματικότητα προς τιμήν του στην κηδεία του, καθώς έξω από τον ναό όπου ψαλλόταν η νεκρώσιμη ακολουθία βρισκόταν μια άμαξα με ένα άσπρο κι ένα μαύρο άλογο.





