Μια μάνα που εγκαταλείπει σε ξένη πόρτα τα δίδυμα παιδιά της με το που τα γεννά και δεν τα βλέπει ξανά, μέχρι εκείνα να ενηλικιωθούν και να ψάξουν τα ίδια να τη βρουν. Mια γυναίκα που δεν έχει παιδιά αλλά σώζει ένα κοριτσάκι από την κακοποίηση των γονιών του, κλέβοντάς το.
- Από τη Μαρία Ανδρέου
Μια οικογένεια που δολοφονεί, ραδιουργεί, για να διατηρήσει ένα… Grand Hotel. Πέντε αδερφές που ψάχνουν την τύχη τους μακριά από το χωριό τους και μια μάνα που παίρνει εκδίκηση για τη δολοφονία του γιου της από τον καλύτερό του φίλο.

Πού όλα αυτά τα πάθη, τα μίση, οι έρωτες και οι ίντριγκες; Μα στη μικρή μας οθόνη! Τα σίριαλ σαρώνουν σε θεαματικότητα και τη φετινή σεζόν και βγαίνουν νικητές στα προγράμματα! Κανένα σόου, εκπομπή, ριάλιτι, ψυχαγωγικό μαγκαζίνο, δελτίο ειδήσεων, τηλεπαιχνίδι δεν έχει καταγράψει τα ποσοστά τηλεθέασης που χτυπούν οι δραματικές, οι κωμικές σειρές, αλλά και οι οικογενειακές κομεντί της εγχώριας μικρής οθόνης.
Η ελληνική μυθοπλασία στη βραδινή ζώνη των καναλιών είναι αυτή που συγκεντρώνει καθημερινά υψηλότατα ποσοστά τηλεθέασης, καθώς υπάρχουν σίριαλ που τα βλέπουν συστηματικά από 800.000 τηλεθεατές μέχρι και 1 εκατομμύριο τηλεθεατές.

Η συνταγή της επιτυχίας έχει απαγορευμένους έρωτες -ακόμα και ιερέας πέφτει στα δίχτυα της αγάπης-, ρομάντζα σε νησιά του Αιγαίου, ανομολόγητους έρωτες αστυνομικών για παντρεμένες γυναίκες φίλων τους, αλλά και φαντάσματα αιώνων που στοιχειώνουν επαύλεις και συνομιλούν με τους ζωντανούς κληρονόμους.
Η κούρσα της μυθοπλασίας στη βραδινή ζώνη μόλις άρχισε. Τα κανάλια, δημόσια και ιδιωτικά, θα απλώσουν μπροστά μας τουλάχιστον 35 σειρές, και έπεται και συνέχεια, αφού ακόμη δεν έχουν βγει στο γυαλί σειρές όπως «Η μεγάλη χίμαιρα», «Οι αθώοι», «Από ήλιο σε ήλιο», «Μια νύχτα μόνο», «Οι θάλασσες μας χώρισαν», «Ο δικαστής» κ.ά. Οι τηλεθεατές βρίσκονται σε έντονη κινητικότητα προσπαθώντας να έχουν μια ιδέα για το «τι παίζεται φέτος».
Ο «Αγιος Ερωτας», με την ακαταμάχητη ίντριγκα και με τον «απαγορευμένο» έρωτα του ιερωμένου με τη νεαρή θυγατέρα εξέχουσας οικογένειας κάπου στην επαρχία, έχει κάνει το κοινό να παραμιλά στον Alpha. Μαγνήτης τηλεθέασης, οι εξελίξεις ανάμεσα στον πατέρα Νικόλαο (Δημήτρης Γκοτσόπουλος) και στη Χλόη (Δανάη Παππά). Η Χλόη αισθάνεται προδομένη από τον άνδρα που αγάπησε, καθώς εκείνος της είπε ψέματα για την κόρη της, που ζει και την έδωσε σε άλλη οικογένεια.

Ο «Αγιος Ερωτας» μόνον όταν έχει «απέναντι» μετάδοση ποδοσφαιρικού αγώνα, διεθνούς επιπέδου, εμφανίζεται στη δεύτερη θέση με τα δημοφιλέστερα της Nielsen. Τις τελευταίες μέρες έχει σταθερά πάνω από 820.000 τηλεθεατές τη φορά. Στο γενικό σύνολο η σειρά αγγίζει το 20,3% σε τηλεθέαση και στο δυναμικό κοινό πάνω από 15%.
Η απαγορευμένη έλξη του ιερέα από τη νεαρά καλής οικογενείας πουλάει σαν ζεστό ψωμάκι. Οι πιο ώριμοι σε ηλικία θυμούνται τον κακό χαμό που είχε γίνει με την αμερικανική σειρά «Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας» (το 1980) με τους Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν και Ρέιτσελ Γουόρντ, αλλά και πιο μετά με την ελληνική σειρά «Αγγιγμα ψυχής» (1998) του αείμνηστου Μανούσου Μανουσάκη, με τους Σταύρο Ζαλμά και Θεοφανία Παπαθωμά σε ρόλους δεσπότη και φοιτήτριας αντίστοιχα.
«Βαρύ πυροβολικό» του ΑΝΤ1 λογίζεται και το «Grand Hotel» που είναι μια σταθερή αξία. Φέτος, με τον ανταγωνισμό να «αγριεύει», στο «Grand Hotel» γίνεται το «έλα να δεις». Βόμβες, εκρήξεις, φωτιές, απαγωγές, δολοφονίες επενδυτών, γάμοι.

Η οικογένεια Γαζή παλεύει να επιβιώσει μετά την πώληση του ξενοδοχείου και παιχνίδια εξουσίας είναι σε ημερήσια διάταξη, με αποτέλεσμα να συντονίζονται στο σταθμό στην ώρα προβολής της σειράς τουλάχιστον 710.000 τηλεθεατές κατά μέσο όρο ανά επεισόδιο. Η τηλεθέαση αγγίζει για την Αλίκη, τον Ρήγα, την Κυβέλη και τον αστυνόμο Κομνηνό το 16% στο σύνολο και το 12% στο δυναμικό κοινό.
Η «Γειτονιά με τα κόκκινα φανάρια» είναι πόλος έλξης για τους τηλεθεατές. Μαγνήτες τηλεθέασης είναι ο Βασίλης Μπισμπίκης, η Κλέλια Ρένεση, η Μαρίνα Ασλάνογλου, ο Αλέκος Συσσοβίτης, ο Αντώνης Καρυστινός και πολλοί άλλοι αξιόλογοι ηθοποιοί, που γεμίζουν ένα ολόκληρο πούλμαν… Η σειρά αναβιώνει την εποχή της Τρούμπας και συστήνει μια αλλοτινή σκληρή περιοχή του Πειραιά, με κοινωνικές ανισότητες και αντιπαλότητες, με εφοπλιστές και νταβατζήδες, μ’ έναν κόσμο που κινείται στις σκιές. Η τηλεθέαση της σειράς φτάνει στο σύνολο το 16% και στο δυναμικό κοινό το 14%.
Αίσθηση έχει προκαλέσει η εμφάνιση στο Mega της κωμωδίας «Hotel Εlvira». Σουρεάλ χαρακτήρες, χιούμορ, έξυπνες ατάκες και ίντριγκα, με υφέρποντα έρωτα ανάμεσα στους δύο κεντρικούς ήρωες, σε ένα νησί κάπου στο Αιγαίο, βγάζουν συχνά το γέλιο στην εξέλιξη κάθε επεισοδίου. Προχθές έφτασαν να το παρακολουθούν 550.000 τηλεθεατές, πολύ καλά ποσοστά για νέα -και μάλιστα κωμική- σειρά στην εκκίνησή της. Η τηλεθέαση έφτασε στο σύνολο 14% και στο δυναμικό κοινό είχε πάλι αντίστοιχα ποσοστά.

Η «Γη της ελιάς» κάνει σερί πρωταθλητισμό τηλεθέασης. Στον φετινό -πέμπτο- κύκλο η δράση έχει πάει… αλλού. Η σειρά μπορεί να έχασε την πρωτοκαθεδρία στις τηλεπροτιμήσεις, διατηρεί όμως τον πρωταγωνιστικό ρόλο της και εύκολα καταφέρνει επιδόσεις του 16,5% στο σύνολο και 10% στο δυναμικό κοινό.
Από τις νέες προτάσεις μυθοπλασίας -πιο δράμα πεθαίνεις- είναι και το «Να με λες μαμά» (Alpha). Μια σειρά η οποία, λόγω του δύσκολου και σύνθετου θέματος -ενδοοικογενειακή βία, κακοποίηση ανηλίκου, «οικειοποίηση» παιδιού- που πραγματεύεται, δείχνει να κερδίζει σταδιακά την προσοχή των τηλεθεατών. Ενδεικτικά το επεισόδιο της Τετάρτης προτίμησαν να το δουν 638.000 τηλεθεατές. Η Μαρία Κίτσου και η μικρή Ναυσικά Κοκοτά έφτασαν την τηλεθέαση στο σύνολο 21,9% και στο δυναμικό κοινό 17%.
Η σειρά που σαρώνει κυριολεκτικά στις 8 το βράδυ, με Μουτάφη, Ταμπακάκη, Σταμουλακάτου, Σούλι, Καπετανίδη, Νικούλι, είναι αναμφισβήτητα το «Να μ’ αγαπάς» στον Alpha. Χρεοκοπίες, φωτιές, γάμοι με δεύτερα ξαδέρφια, μάνες που δεν θέλουν να δουν τα παιδιά τους, τα πάντα όλα έχει ο μπαξές, και ένα τραγούδι υπέροχο για τους τίτλους από τον Νίκο Τερζή και τον Γιάννη Κότσιρα. Η τηλεθέαση φτάνει στο 22% στο σύνολο και στο 17% στο δυναμικό κοινό.

Οι «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη, ένας ύμνος στη διαφορετικότητα στον ΑΝΤ1, αγγίζει στο σύνολο το 10,7% και το 12,2% στο δυναμικό κοινό. Αυτή την περίοδο στις «Σέρρες» ο Οδυσσέας έχει ανοίξει gay friendly μπαρ με αρχηγό τη θεία του. Ο ΑΝΤ1 ψηφίζει δαγκωτό κωμωδία και με τη σειρά «Γιατί, ρε πατέρα», με τον Μιχάλη Λεβεντογιάννη σε ρόλο μαφιόζου και την τηλεθέαση να φτάνει στο 9,5%.
Η σειρά που τα σπάει στην τηλεθέαση τις Παρασκευές είναι το «Σπίτι δίπλα στο ποτάμι» στον Alpha, που βασίζεται στο μπεστ σέλερ της Λένας Μαντά. Η τηλεθέαση φτάνει το 19,4% στο σύνολο και το 18,4% στο δυναμικό κοινό. Η σειρά τα έχει όλα… Λαμπερό καστ, Τουμασάτου, Σταύρου, Παντούση, Ξυγκόρου, Τζομπανάκη, και έρωτες με διαφορά ηλικίας, έρωτες παντρεμένων, πάθος για τραγούδι και σανίδι, μπουλούκια, σταρ και μια μητέρα (Πέγκυ Τρικαλιώτη) να περιμένει δίπλα στο ποτάμι.

Τέλος, τα Σαββατοκύριακά μας είναι ανάλαφρα. Από τη μια οι «Τρομεροί γονείς» στον Alpha με την Ευδοκία Ρουμελιώτη και τον Γιώργο Κριθαρά στους ρόλους της ζωής τους, με τρία απίθανα αγόρια ως παιδιά, κατακτούν το γυαλί με την ανεμελιά τους. Η τηλεθέαση έφτασε στο σύνολο 11% και στο δυναμικό 14%. Από την άλλη μεριά τα «Φαντάσματα» στο Star αγγίζουν το 18,4% στο δυναμικό κοινό και το 15,3 στο σύνολο!
Η σειρά έχει φαντάσματα, ξεβράκωτα και ακέφαλα, αλλά και κυρίες της αυλής και του χρυσού αιώνα του Περικλή και δύο ήρωες που πρέπει να συζήσουν μαζί τους, αφού πήραν δάνειο για την έπαυλη που κληρονόμησαν και πρέπει να το ξεχρεώσουν στην τράπεζα.