Η ταλαντούχα Χαρά Τσιώλη με τους 500.000 followers και τις 1.000.000 προβολές στο ΥouΤube ως influencer μιλά στην «Espresso» για το success story της ζωής της. Η ξανθομαλλούσα με τη χρυσή καρδιά, που κάνει τους Ελληνες να γελάνε με το ταλέντο της στο διαδίκτυο, είναι η Χαρά των Ελλήνων όνομα και πράγμα.
- Aπό τη Μαρία Ανδρέου
Σε μια εξομολόγηση ψυχής, η ηθοποιός από την Καρδίτσα μιλά για τον πατέρα της, για έναν κακό χωρισμό, αλλά και για την πιο αστεία μέρα της ζωής της, ως νύφη έξω από την Οπερα του Σίδνεϊ… να ψάχνει γαμπρό! Δεν παραλείπει να αναφερθεί και στην κόντρα της με την Ιωάννα Τούνη, εκφράζοντας τις απορίες «γιατί την προβάλλουν τόσο τα media».
Χαρά, από πού είναι η καταγωγή σου; Οι γονείς σου είχαν σχέση με το θέατρο και ακολούθησες κι εσύ τα βήματά τους; Πότε κατάλαβες την έφεσή σου στην υποκριτική και γιατί σατιρίζεις χρησιμοποιώντας γλωσσικό ιδίωμα;
Κατάγομαι από την Καρδίτσα Ευρυτανίας. Οι γονείς μου δεν είχαν σχέση με τις τέχνες, το θέατρο. Η μητέρα μου ήταν νοικοκυρά στο σπίτι και ο πατέρας μου έχει καφενεία στην περιοχή. Την πρώτη μου παράσταση την έδωσα, θυμάμαι, 12 ετών στην πλατεία Δικαστηρίων, στην Καρδίτσα, στο πάρκο. Είχα πάρει κάτι λευκά σεντόνια, τα είχα κάνει αυλαία, είχα βρει το θεατρικό έργο, είχα χρίσει τον εαυτό μου πρωταγωνίστρια, έφτιαξα με φίλες μου τον θίασο. Σε πληροφορώ ότι είχε μαζευτεί πολύ κόσμος για να μας δει. Ο πατέρας μου μού λέει γελώντας: «Παιδί μου, σε βαφτίσαμε Χαρίκλεια και σαν να το ξέραμε, γεννήθηκες για να δίνεις χαρά στον κόσμο». Την Καρδίτσα την έχω πάντα μέσα στην καρδιά μου, όπου και να πάω. Είναι οι ρίζες μου. Και στα βιντεάκια που κάνω και μιλάω με ιδιωματισμούς υποδύομαι την ομιλία του μπαμπά μου.

Ο πατέρας σου είναι το πρότυπό σου;
Ναι. Ο πατέρας μου, όταν νευριάζει και θυμώνει, μιλάει πάντα με την καρδιτσιώτικη προφορά, τα λέει έντονα, τσεκουράτα και γρήγορα. Ιδίως όταν πεινάει και αργεί το φαγητό, ρίχνει και κανένα βρίσιμο ενδιάμεσα και μου λέει: «Καλέ, θα το φτιάσεις ή θα πάω στο Γκόντις (Goodys);» Και όταν σκάει από τη ζέστη, έχει πλάκα ο πατέρας μου: «Χαρά, τι θα γίνει, θα ανάψεις το αρκουδίσιον ή θα βγάλουμε την μπέμπελη;» Μετά μιλάει σαν Αθηναίος. Αλλά όταν θυμώνει, του βγαίνει η Καρδίτσα από μέσα του. Αυτήν την προφορά αλλά και το ταμπεραμέντο έχω ξεσηκώσει υποκριτικά και οι ήρωες που ενσαρκώνω, όταν κάνουν πολιτική και κοινωνική σάτιρα, από τη γιαγιά με το μαντίλι μέχρι τη life coach (ψυχολόγος), τη νύφη και την influencer, όλες μιλάνε γρήγορα και καρδιτσιώτικα και, μάλιστα, στην υπερβολή. Τη διάλεξα αυτή την προφορά, γιατί ο άνθρωπος που ζει στη φύση και στην επαρχία είναι αληθινός και όταν τον φτάνουν στα όριά του, δεν ξέρει από πολιτισμό και λογοκρισία. Τα λέμε χύμα και τσουβαλάτα, δεν τα λέει περιποιημένα, σαν τους αστούς με ευγένεια, δεν τακτοποιεί τη λογική του για να αρέσει και να είναι κόσμιος, τα λέει κοφτά και με μια πονηράδα. Πάντως, αν μ’ αφήσεις και εμένα ελεύθερη, αυτός ο χαρακτήρας είμαι, της Καρδιτσιώτισας. Λατρεύω να μιλάω έτσι, χωρίς λογοκρισία.
Πόσους followers έχεις;
Πραγματικά, κάτσε να δω… Ξέρω ότι χθες το τελευταίο βίντεο που ανέβασα στο YouTube είχε 1.000.000 προβολές σε μία μέρα. Με ακολουθούν 150.000 άνθρωποι στο TikTok, 110.000 στο Instagram, 150.000 στο facebook , άλλοι τόσοι στο Χ, σύνολο 500.000 άνθρωποι.
Πώς άρχισε η ενασχόλησή σου με το θέατρο και το διαδίκτυο;
Η υποκριτική είναι τάλαντο από τον Θεό. Από μικρή χόρευα, τραγουδούσα, έγραφα κείμενα θεατρικά, σκηνοθετούσα. Η μοίρα με πήγε στη Θεσσαλονίκη, όπου πέρασα σε ένα ΤΕΙ Δημόσιας Υγιεινής, σπούδασα διαιτολόγος, αλλά δεν το ακολούθησα. Επειτα από έναν χωρισμό, βρέθηκα στην Αθήνα. Ημουν σε κατάθλιψη. Περνούσα, θυμάμαι, από έναν δρόμο στην Αθήνα και είδα έναν πολιτιστικό σύλλογο. Λέω «πρέπει με κάτι να απασχολήσω το κεφάλι μου, θα τρελαθώ». Πήγα και γράφτηκα στο τμήμα ζωγραφικής, αλλά τι να το κάνεις, δεν μπορούσα να ζωγραφίσω ούτε φτερό. Εκεί, στον σύλλογο, λοιπόν, παρακολουθούσα τα άλλα παιδιά στο θεατρικό τμήμα. Λέω από μέσα μου «τέλος, θα πας να γραφτείς σε δραματική σχολή». Και έτσι κι έγινε, γράφτηκα στη Σχολή Θεοδοσιάδη και πέρασα με υποτροφία. Ενα ταξίδι που μου έφερε και ένα βραβείο σκηνοθεσίας, όταν σκηνοθέτησα το «Σπιρτόκουτο» του Γιάννη Οικονομίδη. Μια τοξική σχέση, λοιπόν, με έκανε να αναζητήσω θεραπεία και πριν από την κατάρρευση, βρήκα το θέατρο. Από τη μεγάλη λύπη, βρέθηκα στη μεγάλη χαρά και στη stand up comedy. Ημουν πολύ δυστυχισμένη και για να μου περάσει, μπήκα στο θέατρο… Πού να ήξερα πού θα με βγάλει…
Από την Καρδίτσα στην Αθήνα, στο θέατρο, έφταναν τα λεφτά για να ζήσεις;
Εχω περάσει πολύ δύσκολα. Τα πρώτα χρόνια ήμουν στην Αθήνα φιλοξενούμενη. Εχω περάσει μήνες να μην μπορώ να δώσω το ενοίκιό μου. Δεν τα παράτησα ποτέ. Τότε μπήκε στη ζωή μου η τηλεόραση. Στις παραγωγές. Συγκέντρωνα κόσμο για τις «Οικογενειακές ιστορίες», για σόου όπως «Voice», «X-Factor», για τηλεπαιχνίδια, «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος», για εκπομπές τύπου «Καλό μεσημεράκι». Εχω ταλέντο σε αυτό. Να κόβω φάτσες στον δρόμο και να λέω ότι αυτός θα ταίριαζε σε αυτήν την εκπομπή. Εγινα σκάουτερ. Ξέρω να μαζεύω κόσμο για κοινό, για εκπομπές. Τους έλεγα στον δρόμο «θες σήμερα να βγάλεις τόσα λεφτά;» και τους έκλεινα μεμιάς για γυρίσματα. Δεν είναι εύκολο να συγκεντρώνεις κοινό για τηλεοπτικές εκπομπές και να διακρίνεις ποιος θα πήγαινε σε ποια εκπομπή και με τι θα γελούσε. Αλλά οι σπουδές στο θέατρο με βοήθησαν και πλέον έχω περάσει επαγγελματικά στην οργάνωση κοινού, στο σκάουτινγκ. Πλέον έχω κρατήσει κάποιες εκπομπές, γιατί και με τη δική μου θεατρική περιοδεία στο εξωτερικό δεν προλαβαίνω, έχω κλατάρει. Τρέχω στην τηλεόραση πέντε παραγωγές.
Το διαδίκτυο πώς μπήκε στη ζωή σου;
Δεν μπήκε ούτε για το χρήμα ούτε για να γίνω διάσημη. Το έκανα για πλάκα. Λέω «θα ανεβάσω στο TikTok ένα βιντεάκι με μια τύπισσα που θα υποδύεται μια influencer και θα κάνει στον κόσμο life coaching με καρδιτσιώτικη προφορά». Το ανέβασα, κοιμήθηκα και την άλλη μέρα ξύπνησα και είδα ότι είχα 30.000 προβολές. Δεν τρελάθηκα. Λέω «μάλλον τυχαίο ήταν». Μετά έκανα ένα βιντεάκι με την Καρδιτσιώτισα influencer να έχει πάει στο Ντουμπάι και να μεγαλοπιάνεται στις βιτρίνες με τα Gucci. Το βίντεο σατίριζε τη μεγαλομανία του Νεοέλληνα. Αυτό ήταν το βίντεο που έγινε viral. Τα βιντεάκια είχαν τρελές προβολές και έτσι έγραψα μια stand up κωμωδία με τίτλο «Η σαλταρισμένη» και την ανέβασα στο θέατρο Coronet. Γίνεται χαμός. Και τότε γίνεται το παράδοξο: Ελληνες από τη Γερμανία, θαυμαστές μου από το διαδίκτυο, followers, μου κλείνουν να πάω να παίξω σε θέατρα της Γερμανίας. Και το ίδιο έγινε στην Αυστραλία. Με κάλεσε οικογένεια να περάσω μαζί της το Πάσχα στην Αυστραλία, θαυμαστές μου, και μου έκλεισαν να παίξω και στο Ελληνικό Κέντρο της Μελβούρνης. Επί τέσσερις ημέρες ήμουν sold out. Μετά με κάλεσαν πάλι στη Μελβούρνη, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κωμωδίας. Τίποτα δεν έχω κλείσει εγώ. Οι followers μου είναι οι μάνατζέρ μου ανά τον κόσμο!
Στην Αυστραλία έκανες θραύση και με το βιντεάκι ντυμένη νύφη. Πώς σου ήρθε αυτό το σκετς στο μυαλό;
Εβλεπα από μικρή ελληνικές ταινίες. Θυμάμαι ότι πολλές από τις ηρωίδες στις κωμωδίες έψαχναν γαμπρό στην Αυστραλία. Ετσι, λοιπόν, πήγα έξω από το κτίριο της Οπερας του Σίδνεϊ με το μακρύ, δαντελωτό νυφικό τούρτα, με την ηρωίδα μου να ψάχνει γαμπρό, αφού είχε μείνει «στο ράφι» με τον Μητσοτάκη πρωθυπουργό και έγινε το… έλα να δεις στο γύρισμα. Λέω «ας το κάνω, ποιος με ξέρει στο Σίδνεϊ». Τι ήταν να το πω! Με αναγνώρισαν οι followers και μου φώναζαν «Χαρά, είσαι θεά, ήρθες και στην Αυστραλία» και έγινε πανηγύρι, χαμός στον πεζόδρομο και στο πάρκο: Εγώ να φοράω νυφικό και οι ξένοι να γελάνε. Οι Αυστραλοί νόμιζαν ότι παντρεύτηκα και έβγαζαν φωτογραφίες, μου έδιναν συγχαρητήρια, χειροκροτούσαν και έψαχναν να δουν και τον γαμπρό. Είμαι κι εγώ τρελή… Με αυτό το βιντέακι πάθανε υστερία. Να με καλούν για παραστάσεις από τη Στουτγάρδη, στη Ζυρίχη, στη Στοκχόλμη, σε Κέιπ Τάουν, Γιοχάνεσμπουργκ, Νέα Υόρκη, όπου υπάρχει Ελληνισμός.
Νιώθω ότι τίποτα δεν σου χαρίστηκε…
Ημουν χρόνια μπλοκαρισμένη και τώρα το σύμπαν, πιστεύω στον νόμο της έλξης, μου φέρνει πράγματα. Ζητάω και μου φέρνει χαρούμενα πράγματα. Εχω συντονιστεί με τη χαρά. Εχω δουλέψει πάρα πολύ, τίποτα δεν μου χαρίστηκε, ούτε το ψωμί μου το καθημερινό ούτε η αναγνωρισιμότητα. Τα πάντα όλα γίνονται με σκληρή δουλειά, με ώρες πάνω στο θεατρικό κείμενο, να σκίζω, να γράφω, να γυρνάω τα βιντεάκια μόνη μου, δεν έχω συνεργείο, εγώ και η κάμερα. Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας, που έχει μια δισκογραφική εταιρία, με έχει βοηθήσει με τα κλιπ και τον ευχαριστώ πολύ γι’ αυτό. Και συνεχίζω μόνη μου με τη δουλειά μου. Εχουν έρθει κολοσσοί και μου έχουν ζητήσει να κάνω διαφημιστικά σποτ, αλλά δεν τα έκανα, δεν ήθελα να συνδέσω το όνομά μου με κάτι που δεν μου ταίριαζε ως Χαρά. Θέλω να κάνω τους ανθρώπους να γελούν και να προσφέρω ακόμη και φιλανθρωπικά αφιλοκερδώς. Δεν μου λέει τίποτα να βγάλω και κάποια χιλιάδες ευρώ από ένα σποτ, π.χ., με τζόγο. Τα χρήματα στη ζωή έρχονται και φεύγουν, δεν θα γίνω δούλος του πλούτου. Κριτικάρω, άλλωστε, στα βίντεό μου τον εύκολο πλουτισμό.
Εχεις φτιάξει και μια νέα ηρωίδα στα βίντεά σου…
Ναι, τη Δήμητρα Τσιτσιρίγκα. Μια ντίβα influencer. Θλιβερή προσωπικότητα. Δυστυχισμένη. Τα δείχνει όλα, μπούτι, γάμπες, στήθος, για το χρήμα. Η ηρωίδα αυτή «μπάζει». Εχει πουλήσει την ψυχή της και έχει απολέσει τον εαυτό της. Δεν βρίσκει πουθενά τη χαρά. Γιατί η χαρά βρίσκεται στο πνεύμα. Το λέγανε και οι αρχαίοι Ελληνες φιλόσοφοι. Η αρετή δεν είναι ψιλά γράμματα. Θα την αναζητήσεις κάποτε στον δρόμο της ζωής, που είναι μακρύς μέχρι τα γηρατειά και τον θάνατο.
Με την Ιωάννα Τούνη γιατί υπήρχε μια διένεξη; Τη σατίρισες, σου απάντησε, αλλά και εσύ μετά εξήγησες στο κοινό γιατί τα έβαλες μαζί της. Τι συνέβη;
Επειδή ξέρω τι σημαίνει φτώχεια, δεν μου αρέσει να χαρακτηρίζονται οι φτωχοί άνθρωποι κομπλεξικοί και ζηλιάρηδες, επειδή δεν μπορούν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό. Δεν μου άρεσε το γλέντι και το πανηγύρι της Τούνη έξω από τη Louis Vuitton, αν δεν κάνω λάθος, στο Ντουμπάι. Γενικότερα, δεν μου αρέσει η θεοποίηση της ύλης. Η θεοποίηση του πλούτου για μένα είναι σαπίλα. Πραγματικά, δεν έχω καταλάβει γιατί τα μίντια δίνουν τόσο μεγάλο χώρο στην Ιωάννα Τούνη… Τι προάγει; Τι δίνει στους νέους, ποια άξια και ποιο πρότυπο; Τι προάγει, πες μου; Τη χλιδή ως αξία; Τη γύμνια στο ντύσιμο; Το εύκολο χρήμα ως χαρά; Την εξωτερική εμφάνιση ως εφόδιο στη ζωή μιας γυναίκας; Μα, όλο αυτό είναι μισογυνισμός, η εμμονή στην εμφάνιση. Τι είναι όλες αυτές οι φωτογραφίες με το μαγιό; Αυτό είναι το πρότυπο της νέας επιτυχημένης, ελεύθερης γυναίκας; Αυτή είναι η ελευθερία;

Γιατί δεν προάγουν τα μίντια την επιχειρηματία Δήμητρα Κατσαφάδου; Και αυτή έχει εκατομμύρια και κάνει χιλιάδες καλά, φιλανθρωπίες, δίνει λεφτά σε νοσοκομεία. Η Κατσαφάδου έχει εκατομμύρια. Αλλά έχει και ήθος και αξιοπρέπεια. Ξέρουμε κάτι για την προσωπική της ζωή, τη βλέπουμε μισόγυμνη;
Προκαλεί με τη συμπεριφορά της; Εχει σεξιστική συμπεριφορά; Προβάλλει το σώμα της φορώντας κρέμες; Πιστεύω πολύ στα όρια. Στον σεβασμό. Ντρέπομαι με την πρόκληση, τον ναρκισσισμό. Φταίμε και εμείς και η κοινωνία για τα πρότυπα που βάζουμε στους νέους. Η φτώχεια δεν είναι ασθένεια, αρρώστια. Ούτε η πλούσια ζωή είναι άξια. Λείπει από την κοινωνία μας ο Θεός, η σύνδεση με τον Θεό, με τον δημιουργό μας. Εχουμε αποκοπεί από τον Δημιουργό μας, γι’ αυτό και η συνεχή πτώση μας. Λείπει η σοφία από την κοινωνία μας. Γι’ αυτό εμπνεύστηκα ακόμα έναν ήρωα: Εναν σοφό Κρητικό να λέει μαντινάδες και να νουθετεί με ιδέες, ψυχή και πνεύμα.


