Ο Ελευθέριος Ελευθεριάδης είναι το απόλυτο success story της πόλης μας.
- Απο τη Σούζη Στεφανίδη
Ενας αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας, μόλις στα 30 του, και ιδιοκτήτης της μεγαλύτερης αλυσίδας κομμωτηρίων στην Ελλάδα, με 35 καταστήματα στη χώρα. Τα Medusa ήρθαν για να μείνουν, όπως και Ελευθέριος Ελευθεριάδης.
Οταν μιλάμε για success story, και μάλιστα στις δύσκολες εποχές που διανύουμε, για επιχειρήσεις, και δη στη Θεσσαλονίκη, το να καταφέρνεις όσα κατάφερες εσύ και μάλιστα χωρίς backround μας κάνεις πρωτίστως να αναρωτιόμαστε πώς ξεκίνησε όλο αυτό…
Ξεκίνησε όταν εγώ ήμουν 21 χρονών. Στα 19 μου, αφού είχα τελειώσει τη θητεία μου στον Στρατό, έφυγα στη Σουηδία ως οικονομικός μετανάστης. Δούλεψα δύο χρόνια εκεί, μέχρι που δεν άντεξα άλλο. Οπότε, με ό,τι χρήματα είχα μαζέψει μέχρι εκείνη τη στιγμή, επέστρεψα στη Θεσσαλονίκη με σκοπό να τα αξιοποιήσω. Δεν είχα σχέση με τον χώρο της κομμωτικής και της ομορφιάς, ωστόσο είχα έναν φίλο μπαρμπέρη και πρότεινα σε αυτόν να κάνουμε μαζί ένα αντίστοιχο μαγαζί. Η συνεργασία αυτή ναυάγησε, οπότε έκανα μόνος μου έναν πολυχώρο αισθητικής με όλες τις υπηρεσίες. Τα χρήματα όμως ήταν πολύ λίγα για να γίνει κάτι πολύ καλό, αλλά σιγά σιγά άρχισα να το μεγαλώνω και να το επεκτείνω. Μετά ήρθαν συνεργασίες με φίλους, οι οποίες βοήθησαν με έναν τρόπο να βρίσκεται κεφάλαιο, όπως επίσης και έξυπνες συμφωνίες με εταιρίες που βοήθησαν στην οικονομική ευελιξία, και άρχισε να προχωράει, μέχρι που κατέληξε σε ένα από τα πιο επιτυχημένα franchise της χώρας.
Σήμερα πόσα καταστήματα αριθμεί το brand;
Αυτήν τη στιγμή λειτουργούν 33 καταστήματα συν δύο υπό κατασκευή και άλλα τρία που έχουν συμφωνηθεί και ξεκινάνε άμεσα, οπότε πολύ σύντομα θα έχουμε φτάσει τα 38 καταστήματα. Επιπλέον, έχουμε το site όπου φιλοξενούμε προϊόντα ομορφιάς, αλλά και μια ακαδημία εκμάθησης για κομμωτές και μπαρμπέρηδες, που ξεκινάμε άμεσα.
Το «Medusa» πώς προέκυψε;
Είμαι λάτρης της αρχαιοελληνικής κουλτούρας, οπότε έψαχνα να βρω κάτι από την αρχαιότητα που θα είχε σχέση με τα μαλλιά. Ετσι, κατέληξα στη μέδουσα που συνδυάζει και τα δύο μου ενδιαφέροντα.
Την εποχή που εσύ ξεκίνησες την επιχειρηματική σου δραστηριότητα η Θεσσαλονίκη είχε ρεκόρ στον αριθμό κομμωτηρίων. Τι ήταν αυτό που έκανε τη δική σου ιδέα να φτάσει τόσο ψηλά;
Αρχικά μπορεί να υπήρχαν πολλά μεμονωμένα κομμωτήρια, ωστόσο δεν υπήρχε μια αξιόλογη αλυσίδα. Αξιόλογη, αριθμητικά τουλάχιστον. Εμείς κάναμε ένα franchise πρωτίστως αξιόπιστο και οικονομικά βιώσιμο και σε ένα κόστος το οποίο έκανε δελεαστική την επένδυση. Ενα πολύ βασικό πλεονέκτημα επίσης είναι πως ήμασταν οι πρώτοι που κάναμε αλυσίδα με barber shops, επίσης με ένα κόστος εύκολα προσεγγίσιμο. Εβλεπα πάντα πολύ μπροστά και έβαλα στο παιχνίδι τα social media, που τότε σχεδόν ξεκινούσαν, οπότε είχαμε και έχουμε ένα πολύ δυνατό μάρκετινγκ.
Σε ποιους πελάτες απευθύνεται το brand και τι είναι αυτό που το ξεχωρίζει για έναν υποψήφιο πελάτη σας;
Βασιζόμαστε σε τρεις πυλώνες. Ο πρώτος και βασικότερος είναι η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουμε στη χαμηλότερη δυνατή τιμή που μπορεί να παραχθεί αυτή. Αυτό δεν μας κατατάσσει στα οικονομικά κομμωτήρια μεν, ωστόσο χρεώνουμε τον πελάτη για αυτό που πρέπει και όχι για παράλογα κόστη. Επίσης, το προσωπικό μας εκπαιδεύεται συνεχώς και, τρίτον, η ευελιξία στο να κλείσει κάποιος το ραντεβού του εδώ και τώρα είναι αυτά που μας κρατάνε σταθερά ψηλά στην προτίμηση του κόσμου.
Το ένστικτό σου ως επιχειρηματίας είναι αδιαμφισβήτητο, ωστόσο σήμερα στη Θεσσαλονίκη το να επιχειρήσει κάποιος ενέχει τεράστια ρίσκα. Αν ξεκινούσες σήμερα να επενδύσεις κάπου, τι θα ήταν αυτό;
Πάλι με αυτό θα ξεκινούσα, απλώς με περισσότερη σκέψη τώρα που ξέρω και όλα τα εσωτερικά κομμάτια της επένδυσης. Οταν ξεκίνησα το 2016, ήμασταν μέσα σε μία βαθιά οικονομική κρίση, ωστόσο τώρα η πόλη θα τολμήσω να πω πως βρίσκεται σε μια γενική παρακμή, οπότε θέλει μεγάλη προσοχή σε ό,τι και αν επιχειρήσεις.
Στη Θεσσαλονίκη τα νέα ταξιδεύουν γρήγορα, είτε είναι καλά είτε κακά. Στην περίπτωσή σου είναι πολύ θετικά και θεωρώ πολύ σημαντικό όταν βγαίνουν από τα χείλη των ανθρώπων που εργάζονται στο brand σου. Πώς καταφέρνεις να κρατάς ευχαριστημένο το αναρίθμητο προσωπικό που εργάζεται για σένα;
Στη ζωή μου έχω έναν απαράβατο κανόνα: να φέρομαι όπως θέλω να μου φέρονται και πιστεύω επίσης πάρα πολύ στο κάρμα. Οπότε, θέλω να φέρομαι σωστά ακόμα και σε αυτόν που μπορεί να μη μου έχει φερθεί καλά και πιστεύω ότι το καλό πάντα γυρνάει σε σένα. Θέλω να έχω καλή ενέργεια στη ζωή μου και από αυτό ξεκινάνε και τελειώνουν όλα.
Τι είναι αυτό που σου αρέσει στη Θεσσαλονίκη και τι θα ήθελες να αλλάξεις.
Δυστυχώς, δεν βλέπω καμία ανάπτυξη και όλοι οι δήμοι γυρνάνε γύρω από την ουρά τους. Τους ενδιαφέρει να βεβαιώσουν πρόστιμα για τα τραπεζοκαθίσματα, παρά να φτιάξουν τα πεζοδρόμια και τους δρόμους. Δεν τους ενδιαφέρει τίποτα, ούτε καν να φτιάξουν ένα σημείο ενδιαφέροντος της πόλης. Εναν Λευκό Πύργο έχουμε, κι αυτός χωρίς να φωτίζεται!