H τηλεόραση της Ναυτεμπορικής βγήκε στον αέρα στις 29 Σεπτεμβρίου 2025 και, μαζί με έμπειρους δημοσιογράφους που έχουν διαγράψει τη δική τους πορεία στη μικρή οθόνη, με σκοπό τη μάχιμη ενημέρωση και την αντικειμενική πληροφόρηση των πολιτών, έχει γίνει μια τηλεόραση που αξίζει να δεις.
- Από τη Μαρία Ανδρέου
Το «Enjoy» της «κυριακάτικης δημοκρατίας» έφτασε στα κτίρια της Naftemporiki TV και έκανε μια συνέντευξη ψυχής με τον Παύλο Πανταζόπουλο, που έχει τα ηνία του κεντρικού δελτίου του καναλιού Naftemporiki ΤV, που προβάλλεται κάθε μέρα 18.00-19.00, με μεγάλη αποδοχή από τη νέα γενιά.
Παύλο, ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα του νέου σταθμού της «Ναυτεμπορικής»;
Το μεγάλο μας στοίχημα είναι να γίνουμε ο φάρος της ψύχραιμης και αναλυτικής ενημέρωσης στο τηλεοπτικό τοπίο. Σε μια εποχή καταιγισμού πληροφοριών και συχνά επιφανειακής προσέγγισης, η «Ναυτεμπορική» φιλοδοξεί να προσφέρει βάθος, κύρος και αξιοπιστία. Η Naftemporiki TV ξεκίνησε δυναμικά τον Σεπτέμβριο του 2022 στις συνδρομητικές πλατφόρμες COSMOTE TV και NOVA, προσφέροντας καθημερινά δωδεκάωρο συνεχές ενημερωτικό πρόγραμμα, με έμφαση στην οικονομία και στις επιχειρήσεις. Η επιτυχία αυτής της πορείας μάς οδήγησε στο επόμενο μεγάλο βήμα: την πρεμιέρα στην ελεύθερη τηλεόραση στις 29 Σεπτεμβρίου 2025. Πλέον, οι τηλεθεατές μπορούν να μας παρακολουθήσουν ελεύθερα σε παναττική εμβέλεια και, φυσικά, όπως πάντα, μέσα από τις συνδρομητικές πλατφόρμες σε όλη την Ελλάδα. Είμαστε παντού, όπου υπάρχει η ανάγκη για τεκμηριωμένη γνώση, γιατί η αντικειμενική ενημέρωση, δυστυχώς, έχει γίνει ζητούμενο, ενώ θα έπρεπε να είναι δεδομένο.
Πώς μια ιστορική και έγκυρη εφημερίδα έκανε το επόμενο βήμα στην ηλεκτρονική δημοσιογραφία και ενημέρωση; Ποιος ο στόχος της;
Η «Ναυτεμπορική» είναι η αρχαιότερη οικονομική εφημερίδα της χώρας, ένας θεσμός που καταγράφει ανελλιπώς την Ιστορία της ίδιας της Ελλάδας για έναν αιώνα. Υπό την ηγεσία του Δημήτρη και του Γιώργου Μελισσανίδη, βρίσκεται στην πιο δυναμική και αναπτυξιακή της φάση. Το πέρασμα στην ηλεκτρονική δημοσιογραφία και την τηλεόραση δεν είναι απλώς μια επέκταση – είναι μια δέσμευση απέναντι στην ιστορική μας αποστολή: να παρέχουμε ποιοτική ενημέρωση στους πολίτες. Παρακολουθώντας τις εξελίξεις, επεκτείνουμε το ενημερωτικό μας αποτύπωμα σε όλες τις πλατφόρμες, παραδοσιακές και ψηφιακές, φέρνοντας το κύρος και τη βαρύτητα μιας πορείας 100 χρόνων στη σύγχρονη εποχή. Στόχος μας είναι να αποτελέσουμε την πρώτη πηγή για όποιον αναζητά όχι απλώς την είδηση, αλλά την εξήγηση, την ανάλυση και τη σύνδεση των γεγονότων. Θέλουμε να δώσουμε στον πολίτη τα εργαλεία για να κατανοήσει τον κόσμο του.

Εμπιστεύονται πλέον οι τηλεθεατές την τηλεόραση ως μέσο ενημέρωσης ή ψυχαγωγίας;
Αυτό που ζούμε δεν είναι τόσο κρίση όσο μια τεκτονική μεταμόρφωση των ΜΜΕ. Το κοινό μετατοπίζεται στις πλατφόρμες streaming και αναζητά ένα πιο εξειδικευμένο (niche) περιεχόμενο, που να ανταποκρίνεται στις προσωπικές του ανάγκες και στα ενδιαφέροντα. Η παλιά μορφή της τηλεόρασης, η γραμμική και «όλα σε ένα», χάνει τη δυναμική της. Εδώ ακριβώς έχουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα. Μπορούμε να υποστηρίξουμε ένα συνεχές ενημερωτικό πρόγραμμα από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ με εξειδικευμένα περιεχόμενα, που κανείς δεν μπορεί να βρει αλλού: βαθιές πολιτικές αναλύσεις, χρηματιστηριακά νέα, διεθνείς εξελίξεις, συνεντεύξεις-πορτρέτα, ακόμα και εβδομαδιαία ένθετα για εξειδικευμένα θέματα, όπως οι τάσεις του real estate.
Παρουσιάζεις και μια ακόμα εκπομπή στο κανάλι της «Ναυτεμπορικής». Εχει να κάνει με την οικονομία, την επιχειρηματικότητα, τους εκφραστές της.
Η νέα εκπομπή, η οποία έκανε πρεμιέρα στις 19 Οκτωβρίου, λέγεται «One To One», και σε κάθε επεισόδιο έχω τη χαρά να συναντώ τον ηγέτη μιας μεγάλης επιχείρησης ή κορυφαία διοικητικά στελέχη. Ο στόχος δεν είναι απλώς να μιλήσουμε για νούμερα -αν και αγαπάμε τα νούμερα στη «Ναυτεμπορική»-, αλλά να γνωρίσουμε τους ανθρώπους πίσω από τους τίτλους: τον τρόπο σκέψης τους, τη στρατηγική διοίκησης, λήψης αποφάσεων και διαχείρισης ρίσκων. Επιδίωξή μας είναι η ανάδειξη επιτυχημένων παραδειγμάτων ηγεσίας και επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. Η εκπομπή αυτή προβάλλεται κάθε Κυριακή στις 20.00, με νέο επεισόδιο κάθε δύο εβδομάδες.
Γιατί έγινες δημοσιογράφος;
Κανείς από την οικογένειά μου δεν είναι δημοσιογράφος, αν και το σπίτι μας ήταν πάντα πεδίο εκρηκτικών πολιτικών συζητήσεων. Επέλεξα το Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ για την ευρύτητα του αντικειμένου – από ψυχολογία και φιλοσοφία μέχρι νομική και οικονομία. Στην πορεία συνειδητοποίησα ότι η ευρυμάθεια απαιτεί την πολυτέλεια του χρόνου και την αντιμετώπιση της γνώσης ως απόλαυσης και αυταξίας, όχι ως χρηστικού εργαλείου. Αυτή η κουλτούρα λείπει σήμερα. Ζούμε στους καιρούς της εξειδίκευσης. Αυτό που με κρατά στη δημοσιογραφία, έπειτα από περισσότερα από δέκα χρόνια στον κλάδο, είναι η διαδικασία: να συλλέγω πληροφορίες, να τις ελέγχω, να τις αναλύω, να τις κατανοώ και μετά να προτείνω αφηγήματα για να τις κατανοήσει και το κοινό.
Γιατί τα κεντρικά δελτία ειδήσεων, οι εκπομπές, τα εθνικά μας θέματα δεν τα έχουν πρώτα στην ατζέντα τους;
Υπάρχουν δελτία ειδήσεων που δίνουν έμφαση στα εθνικά θέματα, αλλά το κρίσιμο ερώτημα είναι πώς παρουσιάζονται. Συχνά, τα εθνικά θέματα γίνονται εργαλείο πολιτικής αντιπαράθεσης και όχι πεδίο ψύχραιμης και πολυδιάστατης ανάλυσης. Στη «Ναυτεμπορική» κάνουμε πολύ καλή δουλειά σε αυτό. Τα εθνικά θέματα τα προσεγγίζουμε σε βάθος και έκταση, με σοβαρότητα, τεκμηρίωση και αναλυτικό βάθος, φροντίζοντας να είναι ελεύθερα από πολιτικές ατζέντες και να φωτίζονται όλες οι πτυχές τους – διπλωματικές, οικονομικές, γεωπολιτικές. Η αντικειμενική ενημέρωση στα εθνικά θέματα είναι εθνική ευθύνη.


